یزدفردا :رئیس کمیته پزشکی فدراسیون دوچرخه سواری از انجام تست دوپینگ از رکابزنان برتر مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن در یزد خبر داد.  
به گزارش یزدفردا:دکتر عبدالرضا غفوریان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون دوچرخه سواری با بیان این مطلب افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته بین فدراسیون دوچرخه سواری و ستاد مبارزه با دوپینگ ایران( نادو)، همزمان با برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات المپیک 2012 لندن و نخستین مرحله از مسابقات لیگ برتر دوچرخه سواری در مواد جاده به ميزباني استان یزد، روز گذشته یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از تعدادی  رکابزنان تست دوپینگ گرفته شد.
وی گفت: این تست با حضور افسران ستاد مبارزه با دوپینگ کشورمان، مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری، مدیر و مربیان تیم های ملی به عمل آمد که در طی آن از سه نفر اول مسابقات تایم تریل و یک نفر به صورت تصادفی تست دوپینگ گرفته شد. رئیس کمیته پزشکی فدراسیون دوچرخه سواری درباره زمان اعلام نتایج این تست یادآور شد: هر تست و آزمایشی که در خصوص دوپینگ از ورزشکاران گرفته شود، به آزماشگاه کلن آلمان ارسال و مسئولین این آزمایشگاه نتایج را به وادا و نادوی ایران اعلام می کنند و با توجه به اهمیت این تست و زمان باقی مانده تا آغاز رقابتهای المپیک 2012 لندن، به احتمال بسیار زیاد نتایج تست دوپینگ رکابزنان تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد. وی درباه جایگاه فدراسیون دوچرخه سواری فدراسیون درباره مبارزه با دوپینگ تصریح کرد: دوچرخه سواری در یک سال گذشته از نظر مبارزه با دوپینگ، گرفتن تست های دوپینگی و آموزش فعال بوده و با توجه به ارسال لیست دارو های ممنوعه، ممکل های مجاز و غیر مجاز از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی به این فدراسیون، دوچرخه سواران نسبت به گذشته اطلاعات کاملتری را درباره دوپینگ به دست آورده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا